Productfoto’s van groothandelaren en fabrikanten worden vaak gezien als minimalistisch en saai. Dit is logisch, wanneer u bedenkt dat deze bedrijven ook alleen grote aantallen van deze producten verkopen aan u. Het doel bij hun is niet om te concurreren met andere verkopers op consumentenniveau.
Foto's zijn meestal van slechte kwaliteit
Ten eerste zijn de foto's meestal erg slecht van kwaliteit. Dit komt omdat de fabrikant vaak maar een paar algemene foto's maakt en deze mogelijk in lage resoluties zijn omdat de fabrikant geen high-end fotografie-apparatuur bezit en niet van mening is dat het tijd en middelen moet gebruiken voor betere productfoto's.
In plaats daarvan geven ze vaak meer om het fysieke uiterlijk van het product, omdat de klant normaal gesproken de fabrikant bezoekt om het product van dichtbij te bekijken, of zoals de meesten van u waarschijnlijk doet, samples aanvraagt.
Gebrek aan consistentie in uw store
Een ander probleem is dat het gebruik van foto's van de fabrikant of groothandel inconsistenties met die in uw webshop kan creëren. De stijl en kwaliteit van de foto zal verschillen per groothandel, en ook zijn de foto’s binnen 1 groothandel vaak niet in dezelfde stijl. Dit kan wantrouwen bij uw klanten creëren.
Het gebrek aan consistentie in foto’s verminderd de look en feel van uw website. Dit kan uiteindelijk het vertrouwen van de klant in uw merk verminderen. Hoewel er een zaak kan worden gemaakt om foto's van fabrikanten te gebruiken als u bij dezelfde fabrikant blijft, creëert dit een ander probleem omdat u uw productassortiment niet kunt diversifiëren.
Een verandering in het totaalplaatje van uw website werkt conversieverlagend.
Een belangrijke en vaak over het hoofd geziene factor als webshop is dat u een consistent thema en feeling wilt behouden om uw klanten tevreden te stellen.
U gebruikt dezelfde foto's als concurrenten
Het laatste dat u wilt, is dezelfde foto's zien die u gebruikt op de website van een concurrent, zo ook voor advertenties op eenzelfde platform zoals bol.com of amazon.
Het is onprofessioneel en het zorgt ervoor dat klanten uw bedrijf in twijfel trekken. Het delen van dezelfde foto's met uw concurrenten omdat u ze allebei via dezelfde groothandel hebt aangeschaft, zegt veel over uw gebrek aan zorg en aandacht voor detail, en dit verlaagt uw reputatie als verkoper.
Fotofy als oplossing
Hoewel sommige fabrikanten redelijke productfoto's leveren, is het over het algemeen een veel betere gewoonte om uw eigen foto's te laten maken om uw merk te laten groeien en zich te onderscheiden van de massa’s.
Productfoto’s laten maken is duur en kan veel moeite kosten met offerteaanvragen en hoge uurtarieven per fotograaf, maar daar biedt Fotofy een oplossing voor.
Bezoek onze website