23 december t/m 3 januari is Fotofy gesloten i.v.m. de feestdagen
Inloggen

Home - Blog - Marketing

Fotografie gerichte marketing via Instagram

Instagram is een ideaal platform voor het promoten van producten. Met een instagram account met een mooie huisstijl en aantrekkelijke foto’s kan je gemakkelijk gratis adverteren.

Mooie foto’s zijn hierbij zeer belangrijk. het gaat hier niet alleen om dat iemand jouw productfoto's ziet maar ook dat ze actie ondernemen om door te klikken en het te kopen.

 

De kwaliteit van productfoto's heeft een directe invloed op de waargenomen kwaliteit van uw producten. Als een account afbeeldingen van lage kwaliteit heeft, is de kans groot dat mensen denken dat je producten ook van lage kwaliteit zijn!

 

Daarom is het zo belangrijk om visueel aantrekkelijke afbeeldingen op Instagram te hebben om potentiële kopers aan te trekken en een kijkje te nemen op uw website in plaats van alleen langs te scrollen. Hier zijn de tips om je te helpen betere productfoto's voor Instagram vast te leggen.

 

Verlichting is alles

Of je een telefoon of een DSLR-camera gebruikt, verlichting is het belangrijkste als het gaat om productfoto's. Over het algemeen gebruik ik waar mogelijk natuurlijk licht, maar natuurlijk licht kan een beetje lastig zijn, omdat je daar niet altijd controle over hebt. Begin met het vinden van het beste natuurlijke licht in de ruimte waar je fotografeert. 

 

Besteed aandacht aan hoe het licht gedurende de dag verandert. Misschien wil je direct zonlicht vermijden, omdat dit harde schaduwen niet-gewenste kan creëren. Geen toegang tot mooi natuurlijk licht? Dan kan je de aankoop van professioneel studio-licht overwegen.



Soort achtergrond

Voor gemakkelijke en betaalbare witte achtergronden kan je foamborden kopen bij een handwerkwinkel of online. Dit is een geweldige hack voor platte lagen als je geen witte tafel of bureau hebt (en ze zijn super goedkoop)! Als je een naadloze achtergrond nodig hebt voor een soort verticale productfoto's waarbij je de muur niet op de achtergrond wilt zien, is fotopapier de beste optie.

 

Stijl- en levensstijlcombinaties

Een ding dat voor mensen een beetje verwarrend is, is het verschil tussen gestileerde en lifestyle-afbeeldingen. Gestileerde foto's zijn productfoto's die je plant met opzettelijk geplaatste rekwisieten om uw hoofdproduct te accentueren. Dit is waar je aan zou kunnen denken als je voedselfotografie of desktop foto's ziet waar de dingen er bijna te perfect uitzien. Lifestyle-foto's zijn foto's die er meer uitzien alsof ze zijn genomen van producten die van nature in het dagelijks leven gebeuren. Deze kunnen laten zien dat een product daadwerkelijk door een persoon wordt gebruikt.



Het hebben van een combinatie van verschillende soorten foto's kan ideaal zijn voor productgebaseerde bedrijven. Lifestyle-foto's kunnen beter herkenbaar zijn voor publiek, want wanneer mensen andere mensen zien die producten gebruiken / dragen, kunnen ze zich het product in hun eigen leven voorstellen. Aan de andere kant kunnen gestileerde foto's een meer gefocuste en overzichtelijke manier zijn om een ​​product te presenteren, zodat de focus echt op de functies van het product ligt. Je merkt misschien dat je publiek beter reageert op bepaalde soorten foto's in vergelijking met andere, dus let goed op welke foto's meer betrokkenheid opleveren en welke meer verkopen genereren!



Ben je klaar om je eigen productfoto's te verbeteren?

Geplaatst door Rutger

05-08-2020

Wellicht ook interessant

Andere blogs

Product GIFs: wat het zijn en hoe ze helpen
Bekijk alles
De beste productfoto's voor jouw kleding webshop
Bekijk alles
Fulfilment via online platformen
Bekijk alles

Meer conversie nodig?

Begin direct met professionele productfoto's