Inloggen

Home - Blog - Marketing

De kracht van visuele content

De kracht van visuele content

‘Een foto zegt meer dan duizend woorden.’ Het is een bekende uitdrukking en het werkt ook echt zo. Draag jij online een boodschap uit, dan is visuele content veel krachtiger dan het geschreven woord. Een combinatie van allebei is trouwens het beste. De foto die de aandacht trekt en de tekst die het nodige verklaart.

 

Een  aantrekkelijke website met visuele content

In de wereld van marketing neemt visual content een erg belangrijke plaats in. Een webpagina wordt door reclamefoto’s veel aantrekkelijker om naar te kijken. Schrijf je ook graag over je product, dan doorbreekt de visuele content op een prettige manier jouw tekst. Uit onderzoek is gebleken dat verreweg de meeste mensen visueel zijn ingesteld. Dit betekent dat een doordachte visuele content strategie ervoor zorgt dat bezoekers van jouw website de boodschap veel sneller oppikken.

 

De snelheid waarmee jouw boodschap wordt overgebracht 

Zoals bij veel marketingpsychologie is ook precies uitgezocht hoe snel een goede foto zijn doel treft in de hersenen van jouw bezoeker. Wat blijkt? Een goede afbeelding brengt de informatie 600.000 keer sneller over dan een stukje tekst. Waarschijnlijk herken je dit ook wel bij jezelf. Als je een website bezoekt, bouwt de informatie die je er aantreft zich heel snel op door aandacht trekkende foto’s en stukjes tekst.

 

Met visual content starten, op koers blijven of vernieuwen

Het verzorgen van visual content is dan ook ons vak. We zijn er bij Fotofy elke dag mee bezig. Sta je nog aan het begin van je commerciële plan, dan helpen we jou graag op weg om een hoogwaardige content strategie te ontwikkelen. Ben jij met je visuele content al een stuk op weg, dan helpen wij jou graag om daarmee mooi op koers te blijven. Wil je afwisseling en helemaal vernieuwen? Dat zijn we daarbij graag ook jouw partner.

 

Werken aan een echt verhaal 

Met beelden breng je dus veel sneller je boodschap over dan met woorden. Maak je gebruik van een aantrekkelijke visuele branding, dan wekt dit bij jouw klanten een stuk herkenbaarheid op. Visuele content vertelt dan ook een echt verhaal. Steeds als wij nieuwe producten voor je fotograferen, doen wij dit bewust in dezelfde stijl. Jouw klanten zullen dit waarderen, want jouw bedrijfsprofiel raakt steeds verder bij hun bekend.

 

Visuele content voor een bekend gevoel 

Visuele inhoud brengt niet alleen de kennis van jouw product over op de consument. Het schept ook een vertrouwensband en biedt de klant een prettig gevoel. Dit gebeurt vooral als het verhaal dat je met jouw visuele content vertelt precies past in hun lifestyle. Daarbij kunnen we aan mode denken. Maar ook het functioneren van een kantooromgeving of het nuttigen van voedsel in een bepaald segment, kan met beeldinformatie precies op de klant worden aangepast.

 

Jouw marketingstrategie vormt de visual content 

Fotofy zorgt er graag voor dat haar vakfotografen precies het gevoel overbrengen dat jouw verhaal moet vertellen. Daarom overleggen we graag vooraf met jou. Zo vragen we je met welke visie je bepaalde producten in de markt probeert te zetten. Ook de tijdsduur waarin jij een product of reeks van producten op jouw website wilt plaatsen, is van belang voor een juiste visual content strategie. Wordt het een kort verhaal, een tijdelijk verhaal of misschien een plotselinge stunt? Al deze facetten zorgen ervoor dat de beeldcultuur die wij voor jou ontwerpen de sfeer uitademt die jij graag wilt.

 

Onderscheid jezelf op de sociale media

Tot nu toe spraken we over visuele content op jouw website. Maar ook de sociale media houden dagelijks de aandacht van jouw klanten vast. Maak je gebruik van deze kanalen, dan is visuele content het beste middel om te gebruiken. Jouw klanten zullen dagelijks hun account checken. Vaak ook meer dan één keer per dag. Er rolt continu nieuwe informatie over hun tijdlijn en daarom zullen zij gaan filteren. Nu doen goede visuals hun werk. Die visual content zorgt ervoor dat jouw boodschap er bovenuit springt. De kans neemt daardoor toe dat de consument bij jouw reclame stil blijft staan. Dit kan reclame zijn in de klassieke vorm, bijvoorbeeld op Facebook of Google. Maar je kunt jouw beelden met commentaar ook via een influencer op Instagram laten overbrengen. Zit je met jouw bedrijf op Pinterest, dan heb je daar ook een unieke kans om met visuele informatie een leuke groep volgers op te bouwen.

 

Met goede visuele content bouwen aan jouw onderneming 

Bij de opbouw van een goede visuele content strategie, worden alle facetten van je bedrijf meegenomen. Verkoop je jouw producten zowel online als in een stenen winkel, dan is het de kunst van een goede visuele content strategie om deze kanalen met elkaar te laten versmelten. De visuele content die jij zo verspreidt, functioneert dan niet alleen als reclame voor een bepaald product, maar zet ook jouw onderneming als geheel in het zonnetje. Bestaat jouw onderneming alleen uit het online kanaal? Dan bouwen we met een zorgvuldige visuele content strategie dit online kanaal uit tot een onderneming met een aantrekkelijk verhaal.

 

Geplaatst door Pjotr

22-01-2022

Wellicht ook interessant

Andere blogs

Product GIFs: wat het zijn en hoe ze helpen
Bekijk alles
De beste productfoto's voor jouw kleding webshop
Bekijk alles
Fulfilment via online platformen
Bekijk alles

Meer conversie nodig?

Begin direct met professionele productfoto's