Inloggen

Home - Blog - Marketing

‘Cyber monday’ 2020: Hoe je de drukste verkoopdag van het jaar naar je toe kan halen als e-commerce ondernemer

In 2019, bereikte de online vakantieverkoop van de V.S. $135.35 miljard en de gemiddelde ordewaarde bereikte $152.95. De beruchte Cyber Maandag zorgt voor gigantisch veel verkopen op een dag.

Online winkelen is steeds belangrijker geworden. Online winkels hebben de afgelopen jaren een aanzienlijke groei doorgemaakt - en we voorspellen dat dit doorgaat in het licht van de COVID-19-pandemie.

 

Met veel verkeer en inkomsten aan de lijn is het logisch dat retailers zich in de zomer - maanden voorbereiden op Cyber Maandag. Immers kan een aanzienlijk deel van je omzet worden verdiend in die korte 24 uur. Op maandag 30 November is het zover.

 

2020 Cybermonday tips

Dit jaar zit vol met onverwachte uitdagingen, maar wat we wel weten is dat de e-commerce er is om te blijven. Hier zijn een aantal punten om in gedachten te houden als je van plan bent voor Cyber maandag 2020 flinke verkopen te draaien.

 

Toename van het online verkeer en de verkoop

Nu het grootste deel van de wereld is afgesloten als gevolg van de coronaviruspandemie, blijft de onlineverkoop stijgen. 

Met meer digitale verkoop komen er meer digitale verwachtingen. Zoals je van plan bent voor Cyber Monday, moet je jouw huidige ecommerce winkel evalueren om er zeker van te zijn dat je een optimale ervaring biedt voor de bezoeker. 

 

Meer concurrentie

Met een meerderheid van de verkopen die dit jaar online zullen plaatsvinden, is de concurrentie nog nooit zo sterk geweest. Als je van plan bent voor Cyber Maandag uit te pakken als ondernemer, denk dan eens na over hoe je een deel van de concurrentie kan verslaan. 

 

Verhoog je adspend

Met meer online verkoop komt daar de online concurrentie bij. Overweeg het verhogen van advertentie-uitgaven dit jaar om te profiteren van meer online verkopen. Ga nog een stap verder door klantsegmenten te personaliseren en  te richten op nieuwe klantsegmenten en doelgroepen om je bereik - en verkoop uit te breiden.

 

Biedt spectaculaire aanbiedingen

Vooral als we kijken naar het marketing deel van cyber monday, zien we dat de meeste consumenten deze dag op zoek zijn naar goed geprijsde aanbiedingen. Wanneer je veel verkopen wil halen is dit moment ideaal om flink uit te pakken. Maak sterk geprijsde deals welke ervoor zorgen dat koopjesjagers op jouw product afkomen, zo zullen de sales op deze bijzondere dag zeker naar een ander niveau stijgen.

 

 

Is jouw business klaar voor cybermonday? De take-aways:

Begrijp het potentieel van Cyber Monday. Dit is de dag waarop online shoppers op scherp staan tijdens het zoeken naar deals op nieuwe aankopen.

 

Breng je bedrijf deze dag nog beter op de markt en creëer incentives voor Cyber Monday met creatieve marketing gericht op deze dag. Maak de deals en die klanten zullen meenemen naar de winkelwagen.

 

Zodra Cyber Maandag eindigt, begint de meest spectaculaire periode van kwartaal vier, en zelfs van dit jaar.  Het online winkel seizoen blijft in volle gang, dus al deze tips zullen ook helpen dit jaar met een knal te eindigen.

Geplaatst door Pjotr

11-11-2020

Wellicht ook interessant

Andere blogs

Product GIFs: wat het zijn en hoe ze helpen
Bekijk alles
De beste productfoto's voor jouw kleding webshop
Bekijk alles
Fulfilment via online platformen
Bekijk alles

Meer conversie nodig?

Begin direct met professionele productfoto's