Scoren met productfotografie
Jouw Bol.com-productfoto’s spelen een cruciale rol in hoe goed je producten worden geconverteerd en, nog belangrijker, hoe succesvol je bent als Bol.com-verkoper.
Ongeacht hoeveel tijd je besteedt aan het optimaliseren van je advertenties om aan de top van relevante Bol.com-zoekopdrachten te verschijnen, je productfoto’s zullen essentieel blijven voor het behalen van verkopen op Bol.com.
Hoe gebruik je professionele Bol.com-foto's? Wat zijn de beeldvereisten van Bol.com? En hoe kan je productfoto's gebruiken om meer verkopen te stimuleren? Wij helpen je graag een handje op weg!
Het is van cruciaal belang dat je productfoto’s voldoen aan een aantal richtlijnen. Hiermee maak je je listings en product aantrekkelijker voor de consument. Te weinig afbeeldingen of amateuristische foto’s kunnen erg snel een mogelijke koper afschikken.
Hieronder hebben we enkele vereisten voor het gebruik van Bol.com-afbeeldingen in je aanbiedingen op een rijtje gezet.
Hoewel je minstens één afbeelding per vermelding moet opnemen, is het de moeite waard om gebruik te maken van minstens 4 afbeeldingen, om je producten zo goed mogelijk te laten zien en de verkoop te verhogen. We merken dat de consument het beste zijn aandacht blijft houden bij +- 6 afbeeldingen op een bol.com listing.
Direct starten
Dit is de afbeelding die in de relevante Bol.com-zoekresultaten zal verschijnen en vervolgens de afbeelding die de koper in eerste instantie zal overtuigen om al dan niet op je aanbieding te klikken. Kies voor een afbeelding die het gehele product duidelijk vanuit een goede hoek in zijn geheel laat zien.
Hoewel de langste zijde van je Bol.com-afbeeldingen minimaal 500 pixels moet zijn, raadt Bol.com je in feite aan een foto te gebruiken die aan de langste zijde minstens 1.600 pixels is. Door het gebruik van afbeeldingen van hoge kwaliteit in je aanbiedingen, verhoog je ook de waarschijnlijkheid van de verkoop door beter zichtbaar te worden in de zoekresultaten van Bol.com, omdat je listing in eerste instantie al vaker wordt aangeklikt door geïnteresseerde consumenten.