Inloggen

Scoren met productfotografie

Op

Productfotografie gebruiken om je merk op te bouwen en verkoop te laten groeien op Amazon.nl

Foto's zijn het belangrijkste aspect van je Amazon listing en helpen om je product te verkopen, vertrouwen op te bouwen bij klanten, vragen te beantwoorden en negatieve recensies te vermijden.

Productfoto's zijn de manier waarmee je de aandacht van het winkelend publiek op Amazon krijgt. Foto's brengen de kwaliteit en waarden van een merk en product over. Ze trekken de aandacht van een online winkelaar, wekken interesses en stimuleren aankopen.

Wij vertellen je hoe je aan de slag kan met betere Amazon listings door middel van geoptimaliseerde Amazon-productfotografie. Je leert de geheimen achter het maken van aantrekkelijke foto's om conversies een boost te geven en je merk te laten zien.


Waarom is productfotografie zo belangrijk op Amazon?

Foto's zijn het grootste deel van de ervaring van een product als je online winkelt. Foto's van hoge kwaliteit maken een enorm verschil in de perceptie van de consument op het product, en stimuleren de verkopen.

Wanneer iemand een fysieke winkel binnengaat, kan hij een product oppakken en aanvoelen, en soms zelfs direct proberen. In online product listings is dat niet mogelijk. Je merk en product wordt dus alleen vertegenwoordigd door zijn foto's, en dit is de enige manier hoe een potentiële klant een goede impressie krijgt.

Fotografie is wat het product verkoopt op Amazon. Kijk maar naar de cijfers:

  • De gemiddelde shopper leest slechts 20% van de woorden op een webpagina, maar zal elke productfoto bekijken.
  • 63% van de consumenten zegt dat productafbeeldingen belangrijker voor hen zijn dan beschrijvingen.
  • 53% van de consumenten zegt dat productafbeeldingen belangrijker voor hen zijn dan beoordelingen of recensies.

Samenvattend: Met hoge kwaliteit productfoto’s, heb je een groot voordeel ten opzichte van de concurrentie.


Hoeveel productfoto's moet ik in mijn listing hebben?

Het doel van productfoto's is om je conversiepercentage op Amazon te verhogen. Dit kan het beste worden bereikt door gebruik te maken van meerdere productfotos om de vragen van de klant te beantwoorden en hem/haar te overtuigen tot aankoop.

In Amazon listings mag je maximaal acht foto's per product plaatsen, en dit is ook een ideaal aantal waarmee je een grote hoeveelheid informatie aan de shopper kunt overbrengen.

Direct starten

Begin direct met professionele productfoto's

Welke soorten productfoto’s werken het beste op Amazon?

Er zijn veel verschillende manieren waarop je producten kan fotograferen om te laten zien wat ze zijn, welke functies ze hebben, belangrijke gegevens zoals afmetingen en materialen, hoe ze worden gebruikt, en om veelvoorkomende vragen van kopers te beantwoorden.

De belangrijkste soorten foto's die zeer goed werken voor producten op Amazon zijn:

  • De ‘main’ listing photo, meestal een strakke afbeelding van je product met alleen een witte achtergrond
  • Een afbeelding die de belangrijkste productkenmerken laat zien.
  • Een infographic om belangrijke informatie te benadrukken of het gebruik uit te leggen.
  • Een afbeelding die de grootte van het product weergeeft.
  • Een foto om het product in gebruik te tonen.
  • Een "lifestyle"-foto om het product in een realistische omgeving te tonen.
  • Een foto van de verpakking in meer detail.

Alternatieve producten

Er zijn ook andere soorten alternatieve foto's die je kan overwegen, afhankelijk van het type product dat je verkoopt:

  • Close-up foto's van de achterkant of zijkant van het product, bijvoorbeeld om de verschillende invoerpoorten van een elektronisch product te laten zien.
  • Het voedingsinformatie-etiket van een gezondheidssupplement.
  • Verschillende hoeken van het product voor kleding, decoratie of geschenkartikelen.
Een greep uit ons werk

Bekijk ons portfolio.